niedziela, 15 maja 2016

NALEŚNIKI ZE SZPINAKIEM KASZĄ GRYCZANĄ CEBULĄ I BIAŁYM SEREM



Zielone naleśniki szpinakowe z kaszą gryczaną, 
smażoną cebulą i białym serem
zaskoczą Was smakiem.
Doskonałe jako danie główne jak i przekąska.
Zdrowe i smaczne.
Polecam i smacznego!




Składniki na około 10 sztuk naleśników:

  • 1 szklanka mąki
  • 1 szklanki mleka
  • 2 jajka
  • 3/4 szklanki wody gazowanej
  • szczypta soli
  • 3 łyżki masła (rozpuszczone)
  • 450 g szpinaku ( użyłam mrożonego)
  • olej do smażenia
                                                    
      Składniki na farsz:

  • 1 szklanka kaszy gryczanej
  • około 150 g. białego sera twarogowego 
  • 2 średnie cebule
  • 1 łyżka oleju
  • sól i pieprz
  • parmezan do posypania (opcjonalnie)


 W garnku uprażyłam kaszę gryczaną.


Na patelnię wlałam olej i dodałam pokrojoną cebulę i szczyptę soli.
Gdy nabrała już złotego koloru, podlałam ją odrobiną wody aby się poddusiła i zmiękła.


Wsypałam kaszę do miski.
Dodałam biały ser.


Cebulę, sól i pieprz.


Dokładnie wymieszałam.


Składniki na naleśniki zmiksowałam na gładkie ciasto.



Szpinak przełożyłam na patelnię i odparowałam z niego nadmiar wody.


Gdy wystygł, dodałam go do ciasta naleśnikowego.
Jeśli wolicie żeby ciasto ze szpinakiem było gładsze można je zmiksować blenderem.



Smażyłam naleśniki na patelni.
Z racji ,że ciasto było ze szpinakiem wyszły trochę grubsze niż tradycyjne.
Żeby nie przyklejało się do patelni należy je podlewać niewielką ilością oleju.



Na środek każdego placka nakładałam farsz.



Zawijałam je kolejno.
Posypałam naleśniki startym parmezanem i chwilę podgrzałam w piekarniku.
Smacznego!





A jeśli lubicie kaszę gryczaną to podaję przepis na:
,
GOŁĄBKI Z KASZĄ GRYCZANĄ PIECZARKAMI I CZERWONĄ FASOLĄ



Polecam również naleśniki:













1 komentarz:

Słodkie Niebo pisze...

Wyglądają świetnie ! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...