piątek, 29 listopada 2013

ZUPA KREM Z KALAFIORA Z MLECZKIEM KOKOSOWYM

 

Aksamitny, delikatny o kremowej konsystencji  krem z kalafiora.
Mleczko kokosowe, świeży imbir i ostra pasta curry
 dodają mu charakteru i pysznego smaku.
Idealnie rozgrzewający w jesienne dni.
Ze zwykłego kalafiora powstała naprawdę wykwintna i pełna smaku zupka.

 

Składniki:
  • 1 średniej wielkości kalafior
  • 1 marchewka
  • 1 mały seler
  • kawałek pora
  • 1 duża lub dwie małe cebule
  • 2-3 ząbki czosnku
  • mały około 2 cm kawałek świeżego korzenia imbiru
  • 400 ml mleczka kokosowego
  • 1l bulionu warzywnego lub wody
  • oliwa do smażenia
  • 1 łyżka masła
  • pół łyżeczki gałki muszkatołowej
  • pół łyżeczki mielonego kminku
  • łyżeczka curry
  • pół / cała łyżeczka ostrej czerwonej pasty curry ( w zależności jak lubicie ostro)
  • sól
  • świeżo zmielony czarny pieprz
Dodatki:
  • grzanki z kawałków bułki podsmażone na oliwie z ziołami
  • suszone plasterki szynki parmeńskiej zarumienione na oliwie

 W głębszym garnku podsmażyłam na oliwie pokrojoną cebulę i pora.


 Dodałam pokrojonego w kostkę selera


i marchewkę.
 

 Do warzyw powędrowały na koniec różyczki kalafiora.


 Warzywa smażyłam przez około 15 minut.
Dodałam masło i co jakiś czas mieszałam.
Starłam czosnek i imbir.
Wsypałam przyprawy.
 

Wlałam bulion.
Gotowałam pod przykryciem przez około 15 minut, aż warzywa zmiękły.


Wlałam mleczko kokosowe.

 

 Wymieszałam i gotowałam jeszcze przez około 5 minut.
 
  
Następnie wszystko zmiksowałam na gładką masę.


 Powstała aksamitna i gładka zupa o kremowej konsystencji.


 Ja osobiście lubię ją z grzankami.
Można polać na wierzch odrobinę dobrej oliwy i posypać ziołami.


Pozostało mi życzyć Wam smacznego!
 

Brak komentarzy:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...